Betal med AvtaleGiro eller eFaktura

Re kommune sender ut et betydelig antall fakturaer i løpet av et år. Mange av disse fakturaene blir sendt ut som papirfaktura. Kommunen har fokus på miljø og lave kostnader og ønsker så mange som mulig over på eFaktura eller AvtaleGiro. Ved å velge en av disse formene for faktura, vil du i tillegg til å spare miljøet også spare fakturagebyr.
 

Publisert av Kristian Øvretveit. Sist endret 21.12.2016

Slik melder du inn en ny avtale

Den enkle metoden:

  • Når du betaler en regning i nettbanken din til en som tilbyr AvtaleGiro og/eller eFaktura vil du få spørsmål om du vil betale med AvtaleGiro eller eFaktura til denne mottakeren neste gang. Dermed er det bare å si ja takk!
  • For å gjøre det enklere for deg kan du la banken opprette nye eFaktura-avtaler automatisk. Du kan når som helst slå av automatisk innmelding.

Den aktive metoden:

  • Notér ned KID-nummer/eFaktura-referanse til den du ønsker AvtaleGiro og/eller eFaktura fra. Dette finner du på siste regningen du har mottatt. Logg deg inn i nettbanken, finn frem til AvtaleGiro og eFaktura, og søk etter ønsket betalingsmottaker fra Meld inn ny avtale. I registreringen får du bruk for KID-nummeret/eFakturareferansen.
  • Hvis du ikke har nettbank, kan du likevel tegne en avtale ved å fylle inn skjemaet for avtalegiro (se lenken nederst i denne artikkelen).


Skjema for å tegne avtale om AvtaleGiro / eFaktura

Kontaktinfo

Sentralbord / Servicetorget
Tlf: 33 06 10 00
Fax: 33 06 10 01
E-post: postmottak@re.kommune.no

Åpningstider

Man - fre: 08.00-16.00 (sept. - mai)
Man - fre: 08.00-15.00 (juni - aug.)

Adresse

Postadresse:
Postboks 123
3164 Revetal

Besøksadresse:
Regata 2
3174 Revetal

Kart